SofiaLovisa

Alla inlägg under augusti 2009

Av Sofia - 16 augusti 2009 08:45

Nu har jag precis vaknat.


Det som känns lite jobbigt är att jag har jätteont i magen!! Inte kul! Hoppas bara att det går över till matchen! Jag vill INTE missa den!


Ska snart gå ner och äta frukost. Men det känns inte som om jag kommer få ner något just nu.


Idag ska jag no bara ladda inför matchen och köra gärnet på den!!


Kram från mig! <3

Av Sofia - 15 augusti 2009 21:59

Ja, nu hamnade jag vid datorn igen. Har kollat lite på sommarkrysset, men vi slog över till Animal Planet i reklamen, och där var det ett program som vi fastande vid. Det handlade om människor som hade blivit attackerade av hajar. Usch! Det var riktigt hemsk ibland. Har sett på det en gång förut, och fast det är ganska äckligt och hemskt, så vill man se vidare.


Just nu så är jag lite nervös inför matchen imorron. Tror att der beror på att jag inte har spelat på länge. Men som dom brukar säga: Man ska vara lite nervös!


Ska väl inte gå och lägga mig riktigt än, men jag är ganska så trött! Och man behöver ju inte vara uppe så sent varje kväll. Fast man får väl vara det, för snart börjar ju tidiga måndagsmornar. Första skoldagen kommer nog att kännas ganska kul, men snart kommer man ju in i rutinerna och allt är som vanligt igen. Vilken innebär: Läxor, prov och BETYG! Hjälp! I år får jag mina första betyg!


Tjing tjong flaggstång, så ses vi snart:-)

Av Sofia - 15 augusti 2009 20:01

För nu så har sommarkrysset börjat! Såg att Kevin och H.E.A.T m.m skulle vara med:)


Ha en skön kväll! KRAM!

Av Sofia - 15 augusti 2009 17:54

Hej!


Oj, det blir många uppdateringar idag..men men.


Just nu sitter jag och kollar runt lite på internet. Är inne på bland annat www.ellos.se och www.halens.se    Dom har massor av snygga kläder och assesoarer där ju! Men det är ganska så dyrt, och det är ju lite synd tycker jag!


Snart tror jag att jag ska ta och göra i ordning kantarellerna. Tvätta, skära, koka och steka dom. Oj, det var många saker... Men det blir himla gott sen. Eller vad tycker ni?


Jag köpte ingen present till Elis idag. Det får väl bli till att göra det nästa lördag eller nåt sånt. Mamma kunde jag inte köpa till heller, men jag tror att jag vet vad det får bli till henne. Men det kan jag inte säga här, för hon kanske läser...


Imorron är det dags för säsongens första fotbollsmatch! Härligt att komma igång igen! Samtidigt känns det lite nervöst, för det var länge sen man spelade match! Men det ska nog gå bra hoppas jag!


Kan berätta att det inte blev något kräftfiske idag heller. Det beror dels på att det blåser och regnar ("what a surprise!"...OBS. Skämt!) Och dels på att det fortfarande är en massa vindsurfare där ute. Så det får väl bli nästa helg istället...


Är det något bra på TV ikväll? Har inte kollat så noga, men nåt finns det väl alltid som man kan slå sig ner framför. Annars så finns det ju alltid någon film som man kan sätta på. Är lite sugen på att se "En prinsessas dagbok 2" faktiskt. Har inte sett den på länge, och den är bra! Så jag kanske sätter på den sen, men jag får se.


Ha det bäst! Kram <3


Av Sofia - 15 augusti 2009 16:17

Hej på er!

Nu kom jag precis hem efter att ha plockat kantareller men mamma, Moa ch Elis. Vi hittade faktiskt ganska många:-D

Sen så åkte vi förbi affären och köpte lite godis. Jag köpte Maltesers. Mitt favvogodis. Och sen så köpte vi ostbolllar. Gott, gott, gott!!!


See you later alligator!

Av Sofia - 15 augusti 2009 14:26

Kolla vilket häftigt armband jag hittade när jag var inne och kollade runt på halens hemsida.

Armband

Tycker att det är skitsnyggt! Praktiskt med klocka på också! Men det var ganska så dyrt. Det kostade 249 kronor. Men snyggt var det!


Puss & Kram!

Av Sofia - 15 augusti 2009 12:39

Det är såå typiskt att jag inte hittar sladden som man för över bilder med till datorn. Jag har tänkt på att det alltid är sladdar av något slag som förvinner för mig. Förra gången var det kameraladdaren, och nu den här sladden.

  På tal om kamera-laddaren, så har vi ju skaffat en ny nu. Den andra försvann ju. Vi letade överallt. Jag trodde att jag hade glömt den på Västkusten, men vi kunde ju inte åka ända dit och kolla, så vi fortsatte att leta. Utan resultat. Nu är farmor och farfar där nere. Och gissa vad! Just det! Självklart så fanns laddaren där! Dom hade tagit in den till receptionen. Såå typiskt. Och vi som hade köpt en ny och allt!! Men nu har jag ju 2 ifall den ena kommer bort igen.


Men nu hade jag tagit kort på kortet som jag hade gjort och på min kalender. Jag tänkte att jag skulle lägga in det på bloggen, men då var den ju självklart borta den också! Fy vad trött man kan bli!

   Får leta vidare och se om jag kan få in bilderna lite senare!


Vi hörs och kram på er! <3

Av Sofia - 15 augusti 2009 08:51

Hej! Här kommer ett litet klipp. Jag tycker att den här låten är jättebra!! Taylor sjunger så fint också!


Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards