SofiaLovisa

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Sofia - 20 augusti 2009 20:53

kommer här:


Sen jag bloggade sist så har det inte hänt så mycket. Har hämtat brorsan i en lekpark i närheten, och ätit köttsoppa.


Imorron blir det väl tandläkaren. Känns lite jobbigt, men men, det måste ju fixas. Annars så blir det väl bara skolan tror jag, och sen på kvällen så är det ju match!


Nu ska jag krypa till kojs!


Kram & Godnatt på er!

Av Sofia - 20 augusti 2009 18:42

Ush och fy! Nu har tandställningen pajat igen! Så störande. Nu måste vi ringa till tandläkaren imorron! Ibland kan man bli så trött på tandställningen! Nån som känner igen sig?


Nu är jag lite irriterad!!


Kram!


Av Sofia - 20 augusti 2009 16:59

Hej på er kompisar!


Sitter just nu och mumsar på en bulle. Gott, gott!


Tänkte att jag kunde skicka iväg ett inlägg igen. Behöver skriva av mig lite.

 Repeterade lite franska förut. Det behövdes kan jag säga. Alla oregelbundna verb sitter inte riktigt kvar sen i våras. Gick även igenom gamla glosförhör och prov. På tal om prov så ska vi ha ett stort sånt i början av terminen, Tror att det skulle bli andra eller tredje lektionen, så repetiton behövdes, som sagt....


Imorron är det ju fredag. Tänk att man redan har gått en vecka i skolan, och än så länge är det nästan inte jobbigt alls!


Nu ser jag att mormor kommer. Det var visst någon tidning som Elis hade glömt hos henne som han ville att hon skulle komma med. Elis fyller ju på söndag..och jag som inte har köpt paket än...ojoj..


Imorron är det ju match igen. Ska bli kul. Fast imorron så kan inte våran duktiga målvakt vara med. Men vi klarar oss nog ändå! Som vi kämpade förra matchen...

 Skulle ju egentligen gått på 80-årskalas imorron på kvällen men det börjar klockan 18:00 och matchen börjar 19:00, så det blir lite tajt med tide. Men både Moa och jag kände att vi inte kunde svika laget imorron när vi är ont om folk. Men kortet som jag gjorde ska jag se till att hon får i allafall!


Läste lite förut också! Boken är jättebra hittills:-) Har inte kommit så långt än...


Blir väl att plugga lite mera franska sen igen, men nu ska jag bara ta det lugnt ett tag!


Ses vänner!

Av Sofia - 20 augusti 2009 15:04

Efter en dag i skolan. Den har faktiskt varit rätt okej. Gick inte så läge idag. Så det var skönt!


Åt lite mellanmål nyss. Macka och mjölk. Mumsigt! Jag är nästan alltid hungrig när jag kommer hem från skolan.


Annars så har jag inte mycket mer att berätta just nu. Men det blev ju i allafall ett litet inlägg och det är ju bättre än inget! Eller hur!



                                   

Av Sofia - 20 augusti 2009 07:18

Ja, idag börjar jag 08:20. Lite sovmorron alltså!

Första lektionen är matte! Inte mitt favoritämne precis...men det får gå ändå! Sen har vi läsning, och det är ju ganska så kul!

Slutar 14:30 idag, så det är ju inte så sent. Skönt!


Det blev ingern frågestund igår, jag var så himla trött att jag inte orkade blogga! Jaja, så kan det bli!


Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra efter skolan. Får se...


Nej, nu ska jag fixa i ordning mig, men vi ses i eftermiddag!! Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards