SofiaLovisa

Alla inlägg under september 2009

Av Sofia - 30 september 2009 16:57

Hej!


Under oktober stödjer Bloggplatsen Rosa Bandet. Det tycker jag är en jättebra grej! Bröstcanser förstör livet för allt för många människor. Den måste verkligen bekämpas! Så nu finns det en ruta på min blogg som visar hur mycket pengar som har samlats in hittills!


..................................................

...........................


Kom precis hem från konfimationen. Idag fick vi sjunga, det var kul!


Så nu ska jag bara vila upp mig lite inför träningen. Det är inte säkert att jag ska träna, för jag har dragit på mig en förkyldning. Hostar och har lite ont i halsen... Men jag hoppas att jag kan träna:)


Ses senare.


P.S: Lämna gärna en kommentar eller skriv lite i gästboken:)

Av Sofia - 30 september 2009 07:21

Hejsan!


Nu har jag precis gjort mig klar.


Idag börjar vi med hemkunskap. Vi ska nog fortsätta med att inreda våra låtsaslägenheter. Det är så himla kul!:)

Sen har vi matte. Hoppas att vi får tillbaka proven!


Idag är det en stressdag. Först skolan, sen konfan och slutligen träning, men det brukar gå...


Tjing tjong flaggstång så ses vi sen!

Av Sofia - 29 september 2009 21:00

Nu ska jag gå och lägga mig. Är jättetrött!


Ses igen imorron:)


Kram & Godnatt!

Av Sofia - 29 september 2009 18:55

Hej!


Idag har det ju varit temadag i skolan. Vi var uppdelade i grupper med en eller två ifrån varje klass, blandade 6:or, 7:or, 8:or och 9:or. Min grupp var jättebra! Under dagen fick vi göra olika aktiviteter. Bland annat åka skidor(!) Inte riktiga skidor alltså, utan det var en sammarbetsövning. Man skulle stå 6-7 stycken på två skidor och försöka ta sig fram. Det var ganska kul tyckte jag! Sen så fick vi spela pingis och leka lekar och spela spel. Sen efter lunchen så blev vi bjudna på fika:) Äpplekaka och vaniljsås:)

Sen så hade vi lite pyssel på slutet. Alla skulle färglägga och dekorera en bit av en stor regnbåge. Varje grupp fick en särskild färg att jobba med. Vi fick orange. Tyckte att vi fick till det ganska så bra!


När jag kom hem så var jag med en kompis. Vi gjorde biologiläxan. Sen blev det mest prat:)


Nu ska jag snart äta. Lasagne står på menyn idag. Mumsigt, musigt! Sen är det ju bara att sätta sig och kolla på Idol. Kvalet har ju dragit igång nu. Idag är det tjejernas tur tror jag.

Det är synd att man får veta vem som åker ut så sent. Jag orkar inte vara uppe så länge. Är det nån som vet vem som åkte ut igår?


Hade fått en liten kommentar i gästboken. Jätteroligt! Fortsätt med det:)


Kramar från mig:)

Av Sofia - 29 september 2009 07:20

Nu ska jag snart iväg till skolan. vi har temadag idag. Det brukar inte vara så roligt, men det blir säkert bra idag:)


Sen när jag kommer hem vet jag inte vad jag ska göra. Eller jag måste ju göra biologin som vi har tills imorron. Fast det är ju inte så svårt!


Sen blir det väl Idol.


Hej då, så ses vi senare!

Av Sofia - 29 september 2009 06:37

Hejsan!


Jag har öppnat en gästbok här på bloggen. Så skriv gärna lite i den:)


Kram!

Av Sofia - 28 september 2009 16:57

Hej på er!


Nu har jag precis kommit hem från mormor och morfar. Mamma och jag hjäpte dom att bära upp utemöblerna på vinden och så fikade vi lite också:)


Ska snart byta om inför träningen. Ska bli kul att komma iväg och träna idag:)


Idag hade vi ju hemkunskap. Vi lagade spaghetti med köttfärssås. Det var gott, fast våran köttfärssås vart en aning stark... Eller det snarare brann i munnen..


Sen var det gympa. Vi har börjat lära oss vollyboll. Det är faktiskt ganska roligt. Laget som jag var i idag vann:)


Ikväll blir det väl att kolla på Idol, är det idag? Annars så blir det Sveriges fulaste hem. Kanske kollar lite på Svenska Hollywoodfruar. På något sätt är det ganska underhållande...


Ses senare!

Av Sofia - 28 september 2009 07:12

Blir ett superkort inlägg.


Just nu håller jag på att fixa och dona.. Gympakläder måste packas ner osv.


Idag ösregnar det, inte så kul..


Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards