SofiaLovisa

Alla inlägg under december 2012

Av Sofia - 25 december 2012 11:41

Hoppas att ni alla hade en fin julafton igår, Det hade jag må ni tro! Massor av god mat, mys med familjen och besök av tomten såklart!

Några bilder på mina julkpappar finns här uppe, men det kommer mer ordentliga bilder sen. Jag fick bland annat Beyoncè's parfym. Luktar såå gott! Sedan fick jag också ett tangentbord till min iPad, vilket var superbra! Just det, mormor hade väldigt roligt åt leksakshunden som hon köpte till mig...den härmar när man pratar, haha!

Idag ska vi hem till kusinerna och fira lite mer jul med dem. Mysigt! Ikväll ska jag mysa lite till, fast med min bästis istället. Mysigt! ?

Ha en fin juldag! ?

Av Sofia - 24 december 2012 11:37

GOD JUL på er allihopa! Ha en fin dag fylld med värme och glädje, för det tänker jag ha tillsammans med min fina familj <3

Av Sofia - 23 december 2012 18:20

   


Dan före doppare dan. Imorgon är det jul, underbart!

 

Dagen idag har mest bestått av julbestyr. Har julstädat mitt rum, slagit in julklappar och hjälpt min syster med hennes sista julklappar. 

 

Sedan kom mormor, morfar, farmor och farfar förbi på det traditionella "dageninnanjulfikat". Glögg, lussekatter och knäck satt fint i magen. Riktigt mysigt! 

 

Nu ska jag hjälpa mamma och pappa med lite julmat som vi ska tjuvstarta att äta ikväll, sedan ska hela familjen slå sig ner i soffan och spela Bingolotto, precis som varje år. Uppesittarkvällen är så mysig!

 

Julkänslan är på topp! ♥

Av Sofia - 22 december 2012 21:27

     


Dan före dan före doppare dan. Herregud snart är det jul hörreni! Tiden går fort när man har roligt!

 

Denna lördag började jag med en runda på stan med Ajla. Jag köpte mina sista julklappar - äntligen klar- och så fikade vi också. Så mysigt! ♥

 

Sedan har jag också hunnit med att göra knäck tillsammans med mina syskon och mamma. Gjorde även annat julgodis. Mumsigt! Mormor och morfar kom förbi och fikade. 

 

Resten av kvällen tänkte jag ägna åt att slå in julklappar och mysa framför film med mina syskon.

Jullov är härligt!

Av Sofia - 21 december 2012 17:31

     


VI LEVER KOMPISAR! Jorden har icke gått under, inte än iaf! Skönt!

 

Idag blev det ingen julavslutning i skolan för mig. Vaknade upp med feber och ont i halsen. KUL...eller inte. Spenderade morgonen framför alla missade avsnitt av julkalendern. Inte klar än.

 

Fick finbesök av min bästa vän som kom förbi med sallad till oss som vi åt! Hon hade med sig julklapp också, ett sååå fiiint armband!! Hon gjorde min dag utan tvekan! Tack för att du finns vännen!

 

Nu framåt kvällen har jag klätt julgranen och bakat pepparkakor med min familj. Väldigt mysigt! Nu väntar jag på att laxen ska bli klar och sen ska jag mysa ner mig under en filt och fortsätta kolla på julkalendern. Mycket bra!

Av Sofia - 20 december 2012 18:19

 

Mysbilder!

 


Har klarat av sista riktiga dagen i skolan innan jul. Behöver jag säga att det känns underbart? Ska bli skönt att slippa all stress och press och bara ta det lugnt i några veckor. Hej sovmorgon!


Har också hunnit med dubbel körlektion (som gick braaaa) plus fika på stan idag. Höll på att frysa ihjäl när jag gick hem, men det är en annan femma, haha! 


NU ligger jag nerbäddad under min mysiga filt framför tvn och dör pga min dumma hals som gör ont nu lagom till jul. Tack för den liksom! Annars är det riktigt mysigt! Hej jullov ♥



Av Sofia - 19 december 2012 17:47



















Nu, mina kära vänner, är jag näst intill klar med årets julklappsinköp. Jag och Moa sprang runt på stan idag för att få det färdigt. Några återstår, men det fixar sig någon dag framöver! Jul om FEM dagar...sjukt och heeelt underbart på samma gång!


Annars då? Slutade skolan ca tre timmar tidigare idag. Inte helt fel. Spenderade lite kvaltitetstid med bästa farmor och farfar över en kopp kaffe. 


NU ska jag kämpa mig igenom årets sista skoluppgifter. Snart jullov, snart julov!

Av Sofia - 17 december 2012 18:19

   


Idag, mina kära vänner, har jag kört halkbanan! Jag och Ajla åkte tillsammans och herregud vad nervöst det var innan man väl började köra. Alla sa innan att det är så himla kul och att man ska njuta av det. Jag var lite skeptiskt till det, men nu i efterhand kan jag bara hålla med! Det var superkul! Speciellt när man hade bästisen med sig! Bra dag!

 

Nu ska jag umgås med mina älskade skoluppgifter resten av denna ljuva måndagskväll. Härligt!

Presentation

Sofia heter jag och är en tjej på 18 vintrar bosatt i Motala. Fyller mina dagar med skola, vänner, familj, träning och lite annat smått och gott. Välkommen!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards