SofiaLovisa

Alla inlägg under mars 2012

Av Sofia - 12 mars 2012 17:34


Måndag måndag måndag. Segaste måndagen på länge...Har varit så fruktansvärt trött så att det inte är sant. Ligger i sängen och orkar inte göra någonting. Jag som lovade mig själv att plugga massor, istället ligger jag här med en stor godispåse. Beach 2012, here I come...eller? Skulle egentligen gått till gymmet, men bara för att jag inte har pluggat än, så gick min plan i kras. Inte bra Sofia. Stressen byggs upp och om jag ska överleva skolan är det bäst jag sätter igång med plugget. VILL.INTE  

Av Sofia - 11 mars 2012 18:07

     

Mina finaste småsysslingar igår på dopet, som förövrigt var väldigt fint!

Åh vad jag älskar barn!


Södagar är tråkiga dagar. Det är bara så. Min söndagsångest dämpades lite när jag övningskörde, men nu är den tillbaka igen. Den beror nog på att det är så fruktansvärt mycket att göra i skolan nu. Två veckor kvar till praktiken och lärarna försöker döda oss? Men jag ska klarat, jag VET att jag klarar det. Det känns bara jobbigt nu. 

Funderar på om jag ska tvinga ut min syster på en promenad innan jag fortsätter med plugget? Joo så får det bli!  

Av Sofia - 8 mars 2012 19:15



Puss på min fina syster!

Skola, plugg och ett hårt gympass har min torsdag bestått av hittills. Känner mig ganska duktig, jag har äntligen kommit igång ordentligt med träningen nu! 

Sitter just nu och pluggar engelska. Citat av min lärare "Förhöret imorgon kommer bli svårt, riktigt svårt så plugga ordentligt"  T a c k, det var liksom precis det jag ville höra. Ska plugga tills jag kan varenda litet ord. Sen ska jag äta äggmackor och dö i soffan framför Biggest Loser Sverige! Där blev min kväll räddad!  

Av Sofia - 7 mars 2012 19:12

Cannes 2011  - Längtar tillbaka!


Idag var skolan seg, onsdagar är evighetsdagar. Som tur var såg vi på film på sista lektionen. "Se upp för dårarna" Himla bra film alltså! Efter skolan gick jag och Ajla till stan och fikade, mysigt! Jag fick med mig ett par nya hörlurar hem också, eftersom mina gamla försvann mystiskt för några dagar sedan när jag var på gymmet? Konstigt!

Just nu sitter jag och skriver diskussionsfrågor till svenskan. Inte jätteroligt, men det måste göras! Snart blir det tacos och sen mys i soffan framför Sveriges Mästerkock och Fuskbyggarna! Låter bra bra bra!

Av Sofia - 6 mars 2012 18:14



Trött! Veckan är igång och jag kom nyss hem från ett tufft pass på gymmet. Körde hårt, skönt såhär i efterhand. Duktigt Sofia, mycket duktigt!

Skolan idag flöt på bra, med ett par fina vänner funkar det mesta. Dock ser jag inte fram emot de kommande två veckorna...plugg som räcker för ett år ska hinnas med på två veckor. Men det är det förhoppningsvis värt, för sen väntar fem veckors praktik. Oj vad jag längtar!

Av Sofia - 4 mars 2012 21:47


Min söndag har varit precis sådär bra som man önskar att alla söndagar ska vara. Pappa och jag övningskörde i över en timma, och det gick faktiskt väldigt bra.   Vi ska börja köra lite oftare nu, för körkort, det ska jag bara ha! 

  Efter det skjutsade pappa mig direkt till Ajla. Vi tog en lång promenad i det fina vädret, gick på isen och bara njöt av solen. Det var väldigt skönt! Sen gick vi hem till henne och fikade, mumsigt! 

   Nu har jag precis tagit en dusch och kollar på Spårlöst med mamma. Så fint att jag blir tårögd! 

Snart ska jag hoppa i säng, efter en mycket bra dag! Imorgon är det måndag, vilket innebär skola från åtta till halv 4...bäst att sova ordentligt!

Av Sofia - 4 mars 2012 09:37

 


Godmorgon! Sitter med en kopp kaffe och lyssnar på musik. Härlig morgon! Solen skiner idag igen, allt blir så mycket bättre och roligare då. 

Idag ska jag övningsköra. Det blev inget av det igår, så idag ska jag äntligen trycka gasen i botten och köra....fast nää? Gasem i botten för mig, än så länge, är 30 km/h....  

Ska även ut på en långpromenad med min fina vän Ajla. Ska bli skönt att gå i skolskenet!

Bäst att passa på att ta vara på söndagen. Imorgon är det måndag och skola som gäller igen.

Kram

Av Sofia - 3 mars 2012 21:37

 


Fick med mig kläder hem från stan idag, som jag tänkte ha på dopet nästa helg. Tyckte det var ganska fint!  


Har ätit god mat med familjen och checkat Melodifestivalen. Jaa, vad säger man? Thorsten i final? Kan bli en riktig nagelbitare mellan honom, Danny och Loreen kanske? Fast näää va?    Jag själv tyckte faktiskt att Timoteij och Sean Banan (?!) skulle gå vidare. Sean Banan är ju lite mysig!



Resten av kvällen ska jag spendera med Spotify, min gitarr och min chokladkaka. Bra kombination tycker jag! 

Presentation

Sofia heter jag och är en tjej på 18 vintrar bosatt i Motala. Fyller mina dagar med skola, vänner, familj, träning och lite annat smått och gott. Välkommen!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards