SofiaLovisa

Alla inlägg under augusti 2009

Av Sofia - 20 augusti 2009 15:04

Efter en dag i skolan. Den har faktiskt varit rätt okej. Gick inte så läge idag. Så det var skönt!


Åt lite mellanmål nyss. Macka och mjölk. Mumsigt! Jag är nästan alltid hungrig när jag kommer hem från skolan.


Annars så har jag inte mycket mer att berätta just nu. Men det blev ju i allafall ett litet inlägg och det är ju bättre än inget! Eller hur!



                                   

Av Sofia - 20 augusti 2009 07:18

Ja, idag börjar jag 08:20. Lite sovmorron alltså!

Första lektionen är matte! Inte mitt favoritämne precis...men det får gå ändå! Sen har vi läsning, och det är ju ganska så kul!

Slutar 14:30 idag, så det är ju inte så sent. Skönt!


Det blev ingern frågestund igår, jag var så himla trött att jag inte orkade blogga! Jaja, så kan det bli!


Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra efter skolan. Får se...


Nej, nu ska jag fixa i ordning mig, men vi ses i eftermiddag!! Kram!

Av Sofia - 19 augusti 2009 17:30

Japp, det får bli ett kort inlägg, för jag måste byta om inför fotbollsträningen!


Idag har jag vart i skolan. Helt okej dag! Vi fick vara tillsammans med andra klasser!

När jag kom hem så var jag med en kompis. Vi spelade kort och gjorde lite annat:-)

Och nu ska jag snart träna!


Påminnelse om frågesunden som är ikväll!! Ställ vilka frågor ni vill!


Ses senare kompisar!

Av Sofia - 19 augusti 2009 06:44

Nu sitter jag och borstar tänderna. Snart är det dags för skolan.


Idag var det nästan att jag inte orkade upp. Jag var såå trött!


Kom ihåg att det är frågestund idag! Så fråga på!


See you later! Kram!

Av Sofia - 18 augusti 2009 20:09

Jag har hittat en bok! Den heter Klass 7b- varma händer frusna hjärtan. Jag hittade den på Maxi och tyckte att den verkade bra! Så jag slog till på den.


Nu ska jag snart duscha, tror jag:) Det är skönt att att gå och lägga sig ren och fin:-)


Imorron börjar skolan 08:15 och slutar ca:13:00. Tidig dag alltså! SKÖNT!


Vill bara påminna om att det är frågestund imorron igen. Så om ni har någon fråga är så går det bra att börja redan nu. Så svarar jag på dom imorron:-)


Ha en skön kväll:-) Kram från mig!


Av Sofia - 18 augusti 2009 17:00

Ja, hur svårt kan det vara att hitta en bok som man vill ha? Om ni frågar mig, jättesvårt! Idag har gått inne på bokhandeln i säkert en timma. Jag åkte dit för att jag blev sugen på en ny bok. Jag letade och letade. Jag hittade en av Stephenie Meyer som har skrivit Twilight-serien. Det var nära att jag köpte den, men när jag skulle gå fram med till kassan så tänkte jag: Kommer jag verkligen tycka om den här boken? Och den är ju ganska så dyr. Vill jag verkligen slösa alla min pengar på en bok som jag kanske inte kommer att tycka om? Så jag vände och la tillbaka boken på sin plats.

  Efter det så gick jag säkert en halvtimme till där inne, utan resultat. Visst fanns det böcker som verkade bra, men inte riktigt i min smak. Så det hela slutade med att jag gick in på Apoteket och köpte Flux istället. Det var slut så det behövdes:)

  Jaja, nån gång hittar jag väl nån bok..hoppas jag. Har ni läsare något bra bok-tips? Lämna gärna en kommentar!


Nu luktar det nybakade bullar i hela huset. Mamma bakar. Ska gå och ta ett litet smakprov tror jag, hehe!


Ses senare kompisar! Kram!

Av Sofia - 18 augusti 2009 14:07

Ja, nu har jag precis kommit hem efter min första dag i skolan Det kändes konstigt när lärarna sa 8b. Jag känner mig fortfarande som en 7:a :-P


Annars så har dan varit ganska lugn. Började med att vi samlades i klassrummet, sen så var vi där nästan hela dagen. Efter lunch så mötte vi andra 8:an i en brännbollsmatch. Tyvärr så förlorade vi. Vi brukar vinna, men vi hade inte turen med oss idag.


Nu ska vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske kollar på tv, eller bara tar det lugnt!


Puss & Kram!

Av Sofia - 18 augusti 2009 06:19

Japp idag börjar jag 8:an! Ska bli kul och spännande!


Ska snart ta och duscha och sen göra mig i ordning!


Återkommer i eftermiddag!


Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards