SofiaLovisa

Alla inlägg den 23 december 2009

Av Sofia - 23 december 2009 21:34

Hejsan!


Sitter och kollar på Bingolotto. Jag vann! Okej, det var 100 kronor, men det är alltid nåt:)


Räknade ut att det bara är 2 och en halv timme kvar till julafton... Love it!


Puss!

Av Sofia - 23 december 2009 17:43

Bonjour!


Nu har famor och farfar, mormor och morfar varit här och fikat och lämnat julmat:) Dom kommer hit imorron och firar jul:) ÅÅ va jag längar tills imorron!


Amanda var här förut så vi bytte julklappar. Nu ligger min under granen och bara säger "öppna mig, öppna mig!" Men jag ska banne mig hålla mig tills imorron!


Ha en riktigt trevlig kväll!



Av Sofia - 23 december 2009 11:52


Vad tycker ni? Jag älskar den!


//Sofia

Av Sofia - 23 december 2009 10:05

Hej, här kommer ännu ett test, även det hittade jag på http://amandatherese.bloggplatsen.se


Nämn något som gjorde dig glad igår: Amanda:)
Vad gjorde du kl 08 imorse: Sov som en stock
Vad gjorde du för 15 min sedan: Lyssnade på musik
Det sista du sa högt: "Jag ska bädda"
Det senaste någon sa till dig: "Här får du"
Vad har du druckit idag: Saft, heeh!
Vad var det senaste du åt: Mackor
Vad var det senaste du köpte: Julklappar
Vad är det för färg på din ytterdörr: Vit
Vad är det för väder hos dig nu: Snöigt<3
Godaste glassmaken: Jordgubb!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Njaa...
Sover du tungt: Det tror jag
Drömmer du mardrömmar: Ibland
Trivs du med ditt jobb; har inget
Favoritklädsel: Jeans & tröja
Favoritlåt just nu: Bad Romance - Lady Gaga
Vad ser du om du tittar till höger: Mitt fönster

Vad gör dig glad just nu: Familj, vänner och att det är julafton imorron
Vad ska du göra härnäst´: Duscha
Höger eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Förväntansfull och gald!
Favoritgodis: Choklad och färgglada saker!
Kläder just nu: Nattlinne, haha...
Sommarplaner: Inga, än så länge, det är ju för sjutton vinter!
Hur många kuddar sover du med: Massor!
Spelar du något instrument: Nej, men är intresserad av gitarr
Morgon eller nattmänniska: Måste nog säga morgon
Vad är viktigast för dig: Familj, vänner
Är du kittlig: JAA!
Snarkar du: Hoppas inte det...
Stjärntecken: Vattumannen
Äckligaste insekten: Spindlar, URK!
Längtar du mest efter just nu: JULAFTON

Av Sofia - 23 december 2009 08:55

Hej på er! Hoppas ni har det bra!


Idag är det ju dan före dopparedan! Helt otroligt vaf fort det har gått! Känns som att det var igår som det var 1:a december occh helt plötsligt är det jul! Men härligt är det! Och i år kanske vi ÄNTLIGEN får en vit jul här i motala. Det var ett tag sen nu. Det snöade nästan hela kvällen igår, så nu är det ett tjockt vitt täcke ute:) Me like!


Jag gillar den 23:e december för då har man allt framför sig. Man börjar bli lite så där lagom pirrig inför julafton och man fixar och donar här hemma. Skinkan kokas och på kvällen provsmakar man! I love it! I vår familj har vi gjort det lite till et tradition att spela bingolotto på uppersittarkvällen. Så blir det i år också!


Idag blir det nog att följa med och handla och att byta paket med Amanda:) Hoppas hon gillar det! Men vi ska inte öppna förrens på julafton:)


Nu ska jag äta frukost!


Hejdå så ses vi sen:)

Ovido - Quiz & Flashcards