SofiaLovisa

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Sofia - 13 december 2009 18:15

Tjenare!


Just nu gör jag inget speciellt, men ska väl försöka plugga lite snart. Observera ordet "försöka".


Idag har jag och kören lussat för fulla muggar! Har sjungit "Heal the world" säkert 100 gånger eller nåt... Den första timmen var ganska kul, men den andra var faktisk ganska jobbig...Men det är inte över än må ni tro! För imorron ska vi lussa på ett företag, vilket betyder att jag går miste om min älskade sovmorgon! Ska vara ombytt och klar på skolan klockan 08:00, istället för att börja 09:10. Men jag får se det från den ljusa sidan. Vi får ju kompensationsledigt en dag efter jullovet och det är ju bättre än en enda liten fjuttig sovmorgon...Plus att det bara är 3 "riktiga" skoldagar kvar, sen är det JULLOV! Snacka om att jag längtar! Men innan jag får gå på lov så måste jag göra ett biologiprov, vilket känns sådär laaagom kul...


Just det! Ska passa på att säga GRATTIS till min lilla syssling Helga som fyller två år idag! Och till min andra bus-syssling Anton som fyllde två år i torsdags! Grattis i efterskott!


Vi kanske ska ta julkort ikväll också, men nu är Elis iväg med en kompis, så det får väl bli lite senare...


Nej, om jag ska kunna klara av biologin så får jag nog ta att plugga nu, men kvart i sju så får det bli paus, för då börjar julkalendern, hehe....


Hääärliga söndag.... (obs, ironi...)


Kramar till alla! // Sofia*



Av Sofia - 13 december 2009 09:02

...Sanktaa Luciiiaa!


Ja, idag är det ju Lucia och 3:e advent, så idag så ska vi i kören lussa på stan. Typiskt nog är det troligen svinkallt ute idag, så man får nog ta på sig ordentligt under lucia-linnet...


Efter det blir det väl antagligen att åka hem och sätta igång att plugga. Engelskaläxa och så har vi biologi-prov på onsdag också! Det är prov in i det sista...


Ha en jättebra Lucia och 3.e advent


    

Ovido - Quiz & Flashcards