SofiaLovisa

Alla inlägg under november 2009

Av Sofia - 9 november 2009 18:20

Hejsan svejsan^^


Sitter just nu och pluggar franska. kul? Ja, inte så farligt faktiskt!


Idag har det varit en helt okej dag i skolan. Började med HK. Gjorde en kycklig (gryta) med pressad potatis. Den vart ganska lyckad!

Sen bar det av till gympan. Det var elevlektion idag, så det var fotboll & innebandy! Kul!!!

Efter det hade vi engelska, lektionen var inte jobig alls. Håller på med grammatik just nu^^

Sen hade vi logg.


När jag kom hem så fikade jag lite med mamma, mormor och Moa. Sen var det bara att börja plugga. Gjorde engelskaläxan som vi fick idag, inte så svårt, sen började jag med franskan. Ska ta med mig två bilder till lektionen imorron och sen berätta om dom^^


Nu ska jag fortsätta plugga! BYE**

Av Sofia - 8 november 2009 13:28

Hej allihopa!


Sitter just nu och lyssnar på musik. Katy Perry Hot'n cold spelas just nu. Ganska bra, fast Waking up in Vegas är bättre!


Sen sist har det inte hänt mycket, förutom att jag har haft ont i magen, gjort egelskaläxan och duschat. Inte så intessant.


Elis ska på kalas i skatehallen i eftermiddag, och efter det ska vi åka runt till farfar och morfar och fira lite... Kommer att bli mycket fika, men vem klagar? Inte jag!


Kram

Av Sofia - 8 november 2009 11:27

Ja, idag är det ju farsdag!


_________________________________________________________________


Nu ska jag börja klä på mig, ja det kanske är lite sent med tanke på att klockan är halv 12, men vad..det är ju fortfarande helg! Skönt, haha!


Idag har jag ingen aning om vad jag ska göra. Eller jo, jag ska leta fram foton på familjen. Vi ska ha med oss dom till franskan på tisdag och berätta om dom.. Håller på med possessiva pronomen.

Men annars så vet jag inte vad jag ska göra!


Kram!

Av Sofia - 7 november 2009 17:24


Såå braa!

Av Sofia - 7 november 2009 14:35

Hejsan!


Kom nyss hem från Maxi. Var där och handlade lite till kvällen. Räkor blir det. Moa och jag ska ära kinamat, men det blir bara hon o jag eftersom resten av familjen inte ville ha det (vilket jag inte kan förstå!)


På förmiddagen var Moa och jag ute på en liten joggingtur. Man har ju inte väärldens bästa kondition om man säger så.. Men vi tog det ganska lugnt och sprang i ca 40 min. Rätt skönt faktiskt!


Nu är mamma, mormor och Moa nere och matar fåglar. Inte mitt största intresse, så jag hängde inte med.


Ikväll ska vi nog hyra film tror jag. Blir säkert Natt på muséet 2. Har inte sett den, men det verkar bra!


Nu ska jag snart göra lite engelska och kanske lite franska, får se...


Puss&Kram

Av Sofia - 7 november 2009 09:09

Nu har jag precis ätit frukost..eller ätit och ätit, jag drack ett glas med blåbärssoppa, eftersom jag inte är riktigt bra i magen än.


Idag blir det antagligen att vara hemma. Men om jag känner mig okej kanske jag hänger med mamma och Elis till stan. Elis ska klippa sig, så jag kan ju gå i affärer under tiden då:D Moa kanske också ska med, hon vill ha en sån där SVEA-mössa, men vi har bara sett såna i Vadstena, så det kanske blir en liten tripp dit.


Igår kväll såg jag på Idol. Tyckte faktiskt att rätt person åkte ut, vad tyckte ni?


Nu ska jag göra mig i ordning! Kraam!

Av Sofia - 6 november 2009 19:36


 Vila I Frid, Gammelfarmor

Av Sofia - 6 november 2009 13:23


Här kommer ett klipp med Tove från Idol. Tycker att hon är jättebra!

Det här är från Las Vegas temat förra veckan.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards