SofiaLovisa

Alla inlägg under november 2009

Av Sofia - 21 november 2009 10:02

Hejj!!

 

Nu ligger jag i min säng och kollar på tv:) Skönt! Äter lite maltesers som är kvar sen igår! Gott

 

Idag blir det fotbollsträning och kanske en sväng till stan:)

 

Ses senare! Puzz!

Av Sofia - 20 november 2009 19:07

Hej hej!


Nu har jag precis ätit kebab med bröd. Mumsigt var det! Men man blir så mätt.


Just nu är Moa och hennes kompis och kollar på New Moon. Ååååå, jag vill så gärna se den igen! Kanske får ta och göra det, för jag lär ju inte kunna hålla mig tills den släpps på dvd. Fast det är ju rätt så dyrt att gå på bio....


Om 50 minuter så börjar Idol. Det känns som att jag på något sett vet vem som kommer att åka ut idag, men jag tänker inte säga det, hehe! Men jag har mina misstankar! Jag hejar på Mariette, Erik, Tove!!! Vilka hejar Du på??


*Kram på er så länge*

Av Sofia - 20 november 2009 17:17

Hej på er!


Tänkte att jag skulle berätta lite om min natt... Den var ju lite speciell. Istället för att ligga i sängen och sova så satt jag på en biosalong och så på NEW MOON!! Kan säga att det inte var nån risk att somna.. Såååå himla bra var den! Vill bara se den om och om igen. Moa och hennes kompis ska gå ikväll på den "riktiga" premiären, och fyyyyyyy vad jag är avundsjuk!!!


Bion började 23:59 och var slut ca 02:15. Sen var dert bara att åka hem och sova. Men det visade sig snart att det inte var så lätt. Eftesom att filmen var så bra, så var man ju lite glad när man kom hem, inte alls trött konstigt nog... Jag nästan tvingade mig själv att sova när jag kollade på klockan och den var 04:00! Jag skulle ju för sjutton upp om två timmar...


Jaja, tillslut så somnade jag iallafall, men jag kan lova er att det var sååå seeegt att komma upp imorse! Inte riktigt vad jag kände för när hela kroppen skrek efter sömn. Men jag tvingade upp mig själv och drack en stor kopp med kaffe innan jag åkte till skolan.



Idag har det vart en helt okej dag i skolan, förutom att jag var lite trött då. Men kommer man på att man ska på bio mitt i natten, så får man skylla sig själv... Vi hade bara tre lektioner idag, för sen var det talangjakt! Alla som var med var duktiga:)


När det var slut åkte jag och några kompisar till stan. Vi gick runt i lite olika affärer. Jag köpte hårsnoddar och hårspännen, sånt som man kan behöva ibland:)



Ikväll är det ju Idol igen. Läste nån stans att Anders Bagge fortfarande var sjuk och att Martin Stenmark skulle ta hans plats i kvällens avsnitt. Veckans tema är kärlek, och jag tror att det kan bli jättefint!!


Nu ska jag snart äta pizza, eller jag ska äta en kebab med bröd, och de övriga pizza:)


Ha en skön fredagskväll! Puzz!!


Och tille er som ska på New Moon ikväll... Jag kan LOVA att ni inte blir besvikna....

Av Sofia - 19 november 2009 21:08

till New Moon! Längtar!


Ska nog ta och duscha en snabbis, kommer inte orka det imorron tror jag....



Puss&Kram


P.S: Är det någon mer som ska gå på New Moon i natt?

Av Sofia - 19 november 2009 18:48

Hejsan alla glada!


Just nu är jag en av de glada. För gissa vad... Jag ska gå på NEW MOON!!! Yes! Det går en visning ikväll/natt här i Motala klockan 23:59! Jag vet att det är sent, och att det är skola imorron, men det är ju New Moon för sjutton gubbar!!! Haha!


Annars så har det vart en bra dag. Hade No-prov, men det gick nog rätt bra tror jag:) Sen efter skolan så åkte jag och några till hem till mig och övade på musikredivisningen. Efter det så övade jag franska glosor och sen åkte mamma, jag och Amanda och köpte biljetter:)


Så det blir inte att komma i säng för ens klockan halv 3 inatt, men det ska väl gå bra att orka med skolan iallafall hoppas jag, och det är ju fredag! + att det bara är SO, franska och gympa imorron, resten av dagen är det talangjakt! Kul!!


*bye*

Av Sofia - 19 november 2009 07:38

Eller jag kanske ska säga "The BIG and SCARY day"! Idag är det NO-prov! Har pluggat som attan, men just nu så känns det som jag inte kan någonting, fast jag vet att jag kan det! Men så är det alltid för mig. Stressar upp mig kvällen innan... Är ganska nervös redan. Men jag säger som jag brukar: "Går det så går det, annars går det inte"


I eftermiddag så ska vi öva på våran musikredovisning här hemma. Ska bli kul:) Ska nog öva på dansen också!


Men nu ska jag bara gå igenom målen till No:n


Kram på er allihopa and wish me luck!!!! Jag kan behöva det!!

 

Hoppas att den här fyrklövern ger mig tur!!

Av Sofia - 18 november 2009 18:23

....för ett tag i allafall:) Måste bara öva lite på svenska redovisningen också! No:n kan jag faktiskt hyfsat bra nu:)


Idag har det vart bra i skolan. Började med slöjd. Håller på och syr en julstrumpa. Kul!!


Sen hade vi matte, vi har börjat med sannolikhet nu. Inte så svårt än så länge.

Vi hade lång lunch idag, så jag och några kompisar åkte och käkade på Matverkstaden. Åt en kebab med bröd, mums! Sen hade vi biologi och svenska.

(Regnat har det gjort nästan hela dagen. Men det är ju så roligt och skönt! NOT! Det är nu man längtar till ett varmt land utan regn och kyla!!)


Idag var jag inte på konfan, för jag hade utvecklingssamtal. Det gick faktiskt jättebraGlad


Sen när jag kom hem var det bara att öva No. Men det gick bra!


Så nu sitter jag här med huvudvärk. Kanske har pluggat för mycket, haha! Beror nog på det!

Ska bli skönt att bara öva franska imorron(tänk att jag säger det..!!!) men ärligt, det har varit så mycket pluggande av NO den här veckan att det ska bli skönt med "vanliga" glosor!


Senare så ska jag se på "Arga Snickaren". Det är ju så bra!!!


Puss&Kram så ses vi sen!!         



 

Jag...hehe!



Av Sofia - 18 november 2009 16:32

HEjsan hejsan!


Nu kom jag precis hem från mitt utvecklingssamtal. Det gick bra!


Hinner inte skriva mycket mer nu, jag måste plugga, (jag gör inte annnat!!!)



Kram

Ovido - Quiz & Flashcards