SofiaLovisa

Alla inlägg under juli 2009

Av Sofia - 2 juli 2009 22:00

...är jag just nu. Har precis tittat på Simon & Tomas. Dom gjorde lika fint som vanligt. Usch, jag känner mig verkligen trött! Brukar inte göra det såhär dags. Kanske beror på att jag badade så länge idag...?


Jag har fått fler besökare tilll bloggen:-) Kul! Kommentera gärna!


Vart hungrig igen när jag kollade på TV. Åt en macka med räkost och gurka på. Det var mättande och smarrigt!=)


Nu sitter Elis och jag och tittar på Scooby Doo. Tycker att det är ganska roligt. Vi har typ alla filmerna, tror jag.


Ska snart ta en dusch. Det är skönt att krypa ner ren och fin i sängen. Men det känns lite jobbigt att resa på sig och gå in i duschen just nu, när man är såhär trött!

Men det måste ju göras, så jag säger hejdå och godnatt!


Kram Blogg Fia <3

Av Sofia - 2 juli 2009 19:06

Tjenare!!


Kom hem från Varamon för ett tag sen. Det var verkligen skönt i vattnet. 23 grader. Man kunde bada hur länge som helst!!:-)


Jag skrev ju i mitt förra inlägg att Moa hade köpt en cool boll som kunde studsa på vattnet. Nu har den blivit stulen=( Hon lämnade den bara vid kanten av vattnet när hon skulle springa ut och doppa sig. Då ska man inte behöva oroa sig för att den kanske inte är kvar sen när man kommer tillbaka! Bollen var inte så billig heller direkt... FY för bolltjuvar!! Hoppas att dom har dåligt samvete nu....!


Nu har vi bestämt att vi ska sova över hos farmor och farfar någon gång i slutet av nästa vecka. Ska bli roligt! Det är Moa och jag + våra kusiner. Vi brukar sova där varje år=) Vi brukar laga maten också. Oftast blir det tacos, det är alltid gott=)


Ungefär när vi skulle åka hem från Varamon så såg vi ett flygplan som massor av fallskärmshoppare hoppade ut ur. Det såg jätteläskigt ut!! När dom skulle landa så kom dom nästan på folket som var i vattnet. Dom var verkligen duktiga på sin sak och det såg coolt ut!=)


Ikväll ska jag se på "Design Simon&Tomas" (inredningsprogram igen....) Tycker att det är jättebra. Dom gör alltid så fint!


Ska snart äta kvällsmat. Varmkorv tror jag att det skulle bli. Gott!


See you later! /Blogg Fia <3



Av Sofia - 2 juli 2009 13:32



Hej alla glada!!

Kom nyss hem från stan. Köpte mig en ny bikini:-) Jag hade bara en förut och ville ha en att byta med. Tyckte att denna bikini var snygg!!!

Jag lånade 2 böcker från bibblan. "Kära Tjejer" och "Tjejer på stan". Dom verkade roliga och bra!!


Moa köpte också en bikini + en boll som studsar på vattnet. Den var cool:P


Elis köpte sig ännu en fingerboard. Nu har han väl snart en hel samling.....


Ska åka till Varamon efter maten. Farfar ringde och sa att det var ca 22 grader i vattnet! YES! Då kan man bada ordentligt!! Kusinerna skulle komma så då blir det extra roligt!!=)


Nu ska jag ta och börja läsa "Kära Tjejer" tror jag:-)


Ses ikväll vänner!! Kraam:-) /Blogg Fia <3




Av Sofia - 2 juli 2009 11:06

Ska iväg till bibblan en sväng. Måste ha lite böcker att läsa såhär på sommarlovet. Speciellt när man har en sommarläxa som är att läsa böcker och skriva om dom...


Elis ville visst ha flera såna där miniskateboards. Vi får se om vi går upp en sväng till gallerian också.


Hoppas att boken som jag vill ha finns!! Den heter "Måste Jennie välja?" Jag har läst dom tidigare böckerna i den serien. "Saknad: Jennie 3 år" och "Vad hände med Jennie" Dom böckerna är VÄLDIGT bra!!!!=)


Ses kompisar! Kraam! / Blogg Fia <3

Av Sofia - 2 juli 2009 09:43

Gick nyss upp. Kunde inte somna om fast jag var trött. Lite jobbigt!


Just nu kollar jag på TV. Magi på Waverly place. Ganska roligt och bra faktiskt=)


I min omröstning just nu leder Liseberg, och Grönalund kommer 2:a.


Solen lyser idag igen. Det blir väl samma tryckande, stekande hetta idag igen. Det skulle faktiskt vara skönt med lite regn. Men man ska ju inte klaga...


Blir väl bad idag också. Det var ju jätteskönt i vattnet igår. Hoppas att det har hållt i sig!


Skulle egentligen äta frukost nu, men det visade sig att det inte fanns nåt. Så mamma åkte ner till affären och köpte lite mackor.


Har inte mer för tillfället, men vi ses! / Blogg Fia <3

Av Sofia - 1 juli 2009 22:45

Sitter just nu och tittar på en ny dokumentär om Michael Jackson. Han var verkligen stor. Man fick se lite av hans musikvideor och dom är verkligen BRA!


Han var en otroligt duktig artist och dansare! Men han var nog väldigt ensam. Tycker synd om honom. Det stod idag i tidningen att hans kropp ska ställas ut i en kista så att man kan se hans döda kropp.


Han hade det nog inte lätt med alla rykten, The King of Pop.


Säger som programledaren sa nyss. Vila i frid Michael Jackson.


Ses kompisar! / Blogg Fia<3

Av Sofia - 1 juli 2009 21:42


Var nyss ute i trädgården. Passade på att ta kort på  några jasminblommor som finns där. Dom luktar så gooott!! Plus att dom är fina:-)

Täkte på hur sköna sommarkvällarna är. Nästan skönare än de stekheta dagarna....


I allafall så tittade jag på "Stora Byggslaget" Dom skulle bygga kök. Båda lagen fick ihop riktig snygga kök tycker jag!=) Det röda laget vann. (Dom gjorde faktiskt ett coolt kök)


Jag tycker att det är skönt att blogga. Man får liksom sriva av sig lite =) Behövs ibland....


Nu ska jag snart gå upp och kolla på när Moa & Elis kör FIFA 09. (Fotbollsspel) Har inte provat det. Kanske får göra det, men bara kanske.


På tal om fotboll så längtar jag tills träningarna & matcherna drar igång igen. Fotboll är KUL!


Ses imorron kompisar! Kraam:-) / Blogg Fia <3

Av Sofia - 1 juli 2009 19:35

Hej igen!

Just nu är det superskönt ute. Precis lagom varmt. Kan berätta att det var 20 grader i vattnet idag:-) Positiv nyhet alltså!! Var i Varamon hela eftermiddagen. Såå skönt! Mina kusiner var där, så vi badade tillsammans med dom.


Moa har kommit hem från Fallvik nu. Hon har haft det bra:-) Så hon kom också ut till Varamon på cykel lite senare.


Var ju i stan idag också. Elis köpte sina fingerboards. Det blev 2 stycken. Efter det så åkte vi till Mc Donalds och hämtade hem mat. Det var jättevarmt i bilen när vi åkte hem med maten!! Åt en Mc chicken-meny. Mums! Beställde också Chili Cheese Tops. Det är små friterade bollar med smällt ost och små chili-bitar i. Skitgott!!


Är det nåt bra på TV ikväll då? Hm..... Just det! "Stora Byggslaget" är ju. Det är ju bra. (Jag gillar inredningsprogram) Undrar vilket lag som vinner den här veckan?


Ska snart äta kvällsmat. Det blir nog något lätt, tror jag. Mackor & mjölk eller nåt sånt. Men det går ju det med:-)


Jag har sagt det förut, men säger det igen: Kommentera gärna bloggen! Skulle vara kul:-)


Ses senare! Kraam:-) / Blogg Fia <3

Presentation

Sofia heter jag och är en tjej på 18 vintrar bosatt i Motala. Fyller mina dagar med skola, vänner, familj, träning och lite annat smått och gott. Välkommen!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards