SofiaLovisa

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sofia - 4 oktober 2009 12:55

Hej på er alla bloggare & bloggläsare!


Sitter och håller på med engelskaläxan. Inte så roligt, men det måste ju göras. Kom på att det var mycket roligare att plugga när man har radion på:)


Mamma, Moa, Elis och mormor har åkt iväg till Mjölby Simhall. Jag ville inte följa med, jag vill inte att min hosta ska bli värre. Simhallar brukar ju vara små bacillspridare... Sen ska jag ju kolla på fotboll också:)


Spelade FIFA 10 förut. Det var faktiskt riktigt kul! Jag är inte så bra på det än, men roligt är det!


Nej, nu ska jag fortsätta med mitt pluggande, så vi ses senare! 

Av Sofia - 4 oktober 2009 08:07

Ja, hur fort går helgerna egentligen? Alldeles för fort om ni frågar mig... Känner redan att söndagsångesten börjar komma. Vilket innebär att man tänker på hur jobbigt det kommer att bli att gå upp imorron och cykla iväg till skolan.


Hostar fortfarade. Ibland blir jagg bara så trött på det! Kliar i halsen hela tiden!


Idag ska jag inte göra så mycket. Blir väl att göra läxor(urk!) och sen åka ner till MAIF och kolla på fotboll:)


Men nu ska jag bara ta det lugnt. Äta frukost och kolla på tv:)


Kramkram!

Av Sofia - 3 oktober 2009 22:30

Hejsan!


Var det nån mer än jag som såg på Körslaget? Jag såg inte Roger Pontare och Rodrigo, men dom andra såg jag. Och av dom så tyckte jag att Amys kör var bäst! Vad tyckte ni?

Såg inte slutet heller, men det var ingen som röstades ut idag va?


Det som är lite jobbigt är att en grej på min tandställning har lossnat, så det blir ännu ett besök hos tandläkaren på måndag...Jobbigt!


Ska snart gå och lägga mig. Är faktiskt ganska så trött! Men vi ses imorron igen!!


Kram & Godnatt!Glad



Av Sofia - 3 oktober 2009 18:01

...har jag vart nere och handlat nu (It's Saturday you know). Fick med mig lillbrorsan också. Så vi satte på oss gummistövlar och traskade iväg i regnet.  På tal om regnet så har det ju för tusan regnat hela dan! Is it höst eller..? Svinkallt är det också! Vantar och mössa är det som gäller.


Ikväll börjar ju körslaget. Ola och Caroline af Ugglas bland andra skulle ju vara med. Så det blir nog att titta på det ikväll:) Det brukar vara bra! Nån annan som ska se på det?


Kram & Ha det gött!



Av Sofia - 3 oktober 2009 16:40

Hejsan svejsan:)


Har precis kollat på Livräddarna på Bondi Beach. Det är rätt bra:) Det var en kille som blev av med handen i en hajattack. Usch!!


Jag var ju och kollade på matchen förut. Tjejerna var riktigt duktiga idag:) 0-0 blev det. Motståndarna var ganska tuffa, men tjejerna stod emot bra!!


Sen när Moa och jag kom hem stack vi till Burger King:) Åt en Whopper och Chilli Cheese Tops. Mums, mums!


Efter det så åkte vi och hyrde film. Det blev "17 again". Har inte sett på den än, men det blir väl lite senare. Det verkar vara bra. Har nån sett den? Var den bra?

 


Ha det bra!

Av Sofia - 3 oktober 2009 08:07

Har precis ätit frukost. Det fick bli te och mackor:) Gott!


Nu tittar jag lite på tv. Inget bra, men det fanns inte så mycket att välja på...


Idag är nästan hostan värre! Hur jobbigt som helst! Vaknade av att jag hostade som attan, och då var jag tvungen att gå upp.


Idag är det ju match, men jag kan ju inte vara med=( Jag får väl kolla på istället. Fast det jobbiga med det är att man bara vill in och spela heeela tiden!


Det var allt för stunden.. Kram på er!

Av Sofia - 2 oktober 2009 22:43

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Har precis kollat klart på Idol. Tyckte att dom flesta som gick vidare var rätt:)


GODNATT!

Av Sofia - 2 oktober 2009 18:49

Eller, så mysigt kanske det inte blir när jag hostar hela tiden... Men man kan ju alltid glädja sig med att det är kvalfinal i Idol idag:) Längtar!


Ska snart äta kvällsmat. Kycklingfilé med klyftpotatis. Så himla gott är det! Gjorde det på hemkunskapen en gång:)


Sen blir det väl att prova Play Station 3. Har köpt det idag. Fick ett spel med. Fifa 10. Ska nog provspela det:) Ska bli kul!


Blev ingen klassfest för mig idag. Hostar för mycket, och jag ville inte smitta ner alla andra klasskompisar!


Det blir inget match för mig imorron heller. Typiskt! Jag som verkligen ville vara med! Men, men, det kommer ju fler matcher...


See you later alligator!

Presentation

Sofia heter jag och är en tjej på 18 vintrar bosatt i Motala. Fyller mina dagar med skola, vänner, familj, träning och lite annat smått och gott. Välkommen!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards