SofiaLovisa

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sofia - 17 oktober 2009 17:17

Hej!


Jag vet att jag inte har bloggat på länge, men jag har helt enkelt inte orkat. Har inte haft så mycket att skriva om heller...

Men nu är jag tillbaka:)


Kom nyss hem från en fotbollsmatch. Vi skulle vara bollkallar (bollflickor) fast jag behövde inte, för vi hade redan tillräckligt med folk. Matchen var inte så jättebra. Maif förlorade=(


Igår såg jag på Idol. Det var ju Michael Jackson tema. Tyckte att Rabih, Reza, Eddie var superduktiga. Det blev ju Camilla som åkte ut till slut. Tyckte inte hon var så dålig igår...Men, svenska folket bestämmer ju..


Idag var jag på stan med en kompis. Vi kollade runt lite. Jag hittade en snygg tröja/tunika som fick följa med hem. Alltid kul att ha ett nytt klädesplagg i garderoben!


Har fått ont i halsen..IGEN! Usch vad det är jobbigt, så på onsdag ska jag åka upp till vårdcentralen och ta ett halsprov. Kanske behöver medicin.


Ikväll blir det nog Körslaget. Tycker att Amy Diamonds kör är duktiga! Olas är inte heller så dum.. Vilken kör gillar ni bäst?


Nu ska jag ägna lite tid åt läxor. Har engelska bland annat. Inte kul, men något som måste göras.


Kram! // Sofia

Av Sofia - 14 oktober 2009 19:34

Hejj!


Kom på att det är fotboll ikväll! Sverige - Albanien. Ska bli kul att se. Heeejja Sveeerigeee! Hoppas verkligen att dom vinner!


Nån mer som ska titta?


Kramkram!

Av Sofia - 14 oktober 2009 18:07

Hejsan!


Håller just nu på och väljer tapeter till vardagsrummet. Det är inte det lättaste kan jag säga... Nu hittade mamma och jag en tapet som var jättesnygg, men självklart så fanns den inte kvar! Då undrar man ju varför dom ens har det uppe. Man kommer där och frågar om man får låna hem rullen och kolla, och då får man tillbaka. Jaaa, fast vänta nu... Den finns nog inte kvar på lager... Jag ska kolla... Nej, men det finns nya mycket snyggare...!

HALLÅ!? Tänk om man tyckte att den tapet man vill har är snygg då? Oftast är det ju så...


Ja, det är väl bara att leta vidare då...


Idag har det vart en ganska lugn dag i skolan. Imorron är det uttagning till luciatåget. Jag har valt att sjunga Sankta Lucia. Hoppas att det går bra. Blir nog lite som Idol, tror jag. Hoppas bara inte juryn ät lika sträng..haha!


Hade ju konfa idag. Fick reda på att vi skulle åka till Stockholm på höstlovet! Jippi! Vi skulle besöka nån kyrka, gå på nåt muséum, gå på Cosmonova och sist men inte minst...gå på stan! Det ska bli kul!


Är det nåt bra på tv ikväll? Arga Snickarn är det ju:) Det är rätt bra! Kanske får lite tapet-tips där ifrån...



Nu ska mamma, Elis och jag gå ner och handla:)


Så tjillevippen!

Av Sofia - 12 oktober 2009 16:05

Hejsan svejsan!


Hade inget speciellt att göra så jag bloggar lite.


Läste nyss. Boken är suuuperbra! Sjöng lite också, det är audition till luciatåget i skolan på torsdag, så det gäller att vara förberedd!


Ska väl göra lite engelska också. Har läxa tills imorron, fast det blir inget lektion då. Vi ska på teater istället. Antagligen missar vi matten också!

Men det blir ändå förhör en annan gång, så det är lika bra att plugga lite.


Annars så har det varit bra i skolan. Pannkakorna på HK:n vart goda. Gjorde några med vaniljsmak.

På gympan spelade vi badminton. Det var roligt!


Men ha det bra så ses vi senare!

Av Sofia - 12 oktober 2009 07:15

Visst skulle det vara skönt ibland om måndagar inte fanns! Det är så otroligt jobbigt att masa sig upp efter en skön helg!

Nån som håller med?


Idag börjar vi med HK. Vi ska göra pannkakor! Mums!


Idrott har vi också!


Ses senare!



Av Sofia - 11 oktober 2009 12:43

Hej!


Nu har jag inte bloggat på hela helgen, men jag kände att jag behövde en paus. Det har vart så mycket den här helgen.


Igår så åkte vi för att spela fotbollcup halv 8 på morronen. Sen var vi där hela dagen fram till klockan 4 ungefär. Vi kom på 3:e plats.


Sen var det bara att åka hem och duscha för vi skulle ha kräfskiva. Vi sjöng singstar och spelade spel. Och så såg vi ju självklart matchen mellan Sverige och Danmark. Tyckte att Sverige spelade riktigt bra. Synd att inget av målen godkändes! Sen så somnade jag ett tag, hehe. Dom andra hade visst kört Alias då. Moa väckte mig sen när dom skulle gå upp från källaren.


Sen när dom åkte hem var jag hur trött som helst! Så jag hann inte mer än att lägga ner huvet på kudden innan jag somnade.


Imorse vaknade jag ca 8. Orkade inte gå upp, så jag somnade om.


Sen gick jag ner i källarn och kollade på tv.


Efter det så åkte jag till kyrkan på gudstjäns. Vi måste gå på det nu när vi är konfirmander. Det var faktiskt ganska så intressant:)


Nu ska vi väl snart äta. Är ganska hungrig!


Kram på er!

Av Sofia - 11 oktober 2009 00:51

Nu ska jag gå och lägga mig. Vi har haft kräftskiva och jag är jättetrött!


Skriver mer om det imorron:)


GODNATT!

Av Sofia - 8 oktober 2009 17:55

Hej på er!


Nu har jag precis pluggat klart. Har franska tills imorron. Det gick faktiskt riktigt bra!


Var en sväng på stan förut. Skulle till tandläkaren och sen gick mamma och jag till bokhandeln. Köpte en bok. Inte bara du, av Katarina von Bredow:) Har redan kommit ganska långt.


Sen gick vi till Östenssons och handlade lite.


Sen åkte vi hem till Moa och Elis som hade stannat hemma.


Pappa kom hem nyss. Han hade med sig en liten överrskning. Nämlien ett SingStar! Så nu blir det att sjunga!!


Nu ska mamma och jag snart ut och gå.


See you soon!

Presentation

Sofia heter jag och är en tjej på 18 vintrar bosatt i Motala. Fyller mina dagar med skola, vänner, familj, träning och lite annat smått och gott. Välkommen!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards