SofiaLovisa

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Sofia - 22 december 2010 22:23

Hejsan!

 

Har spenderat kvällen i soffan framför den sista delen av Morden i Sandhamn. Mycket mysigt!

 

Fick en kommentar förut där jag fick frågan om hur jag gjorde bilden nedan:

  

Såhär gör du steg för steg:

Börja med att ladda hem Photoscape (tryck här, det är heeelt gratis!)

     

1: tryck på symbolen för "bildsida"

 

  

 

2: sedan trycker du på "den lilla gubben" uppe till höger. Där väljer du storlek på bilden. Jag brukar ha 200% : 3:2. Sedan trycker du på "redigera".

 

  

 

3: Välj den bild du vill redigera i spalten till vänster. Sedan finns det olika alternativ att välja bland nedanför bilden. Välj då "tools".

 

  

 

4: i "tools" finns det något som heter "Paint brush". Klicka där. Sedan kan du välja färg på penseln. Till mina bilder brukar jag använda vit färg. Efter det är det bara att börja färglägga bildens bakgrund.

 

 

5: när bilden är klar klickar du på "spara" längst ner i högra hörnet. KLART!

 

Hoppas att det där var lite till hjälp i allafall! Om ni undrar något är det bara att fråga! "Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar!"

 

So long!

 

  

Av Sofia - 22 december 2010 20:33

    


Hej på er!

 

Har precis ätit tacos och nu håller jag på att slå in julklappar för fullt samtidigt som jag försöker kasta ett öga på Bonde söker fru.

 

Eftermiddagen hemma hos mormor var jättemysig med fika och julgranspyntning. Det var lite svårt att få granen att stå ordentligt, men efter 2 timmar(  ) kunde vi äntligen börja klä den!

 

Nej, måste fortsätta min julklappsverkstad nu...

 

Simma lugnt amigos!

  


Av Sofia - 22 december 2010 14:02

Nu bär det av hem till mormor och morfar för lite pynt av gran. Asbra!

 

Later!

Av Sofia - 22 december 2010 11:06

Hej allihopa!

 

Vaknade halv 11 idag, en lååång sovmorgon alltså! Skönt!

 

Nu ska jag snart iväg till stan igen, så jag måste fixa mig nu!

 

Ha det bra, så hörs vi senare!

Ovido - Quiz & Flashcards