SofiaLovisa

Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Sofia - 26 juni 2009 21:27

Ni som läser bloggen kan ju svara på omröstningen på höger sida. Om ni inte tycker att någon av dessa spelare var bäst, så behöver ni ju självklart inte svara. Då kan ni skriva en kommentar om vem ni tyckte var bäst. Omröstningen gäller semifinalen mellan Sverige och England.


Kraam:-)


Av Sofia - 26 juni 2009 20:52

England. Det är laget som ska spela i finalen.


England ledde med 3-0, sen kom Sverige och bangade in 3, så att det blev lika. :-) Sen kom straffarna...

Men den sista straffen missade Sverige, och England vann.


Sverige spelade så himla bra, och egentligen var dom värda segern, inte England! Dom låg under med 3-0, och tog igen, det är det inte många lag som klarar av...


Jag satt och höll tummarna hela mathen. Jag mådde nästan illa så nervös var jag. TYPISKT!! Jag trodde verkligen på Sverige. Man såg deras tränare stå och tugga tuggummi så att käkarna nästan blödde, för att han var så nervös... 


I mina ögon fanns det bara ett vinnande lag, och det var SVERIGE. Har fått två nya förebilder när det gäller fotboll. Marcus Berg och Ola Toivonen. Otroligt duktiga fotbollsspelare!!! Någon som håller med?


Som avslutning vill jag skänka en tanke åt Michael Jackson och hans familj.


Ses imorron vänner!!! Kraaam!:-)

Av Sofia - 26 juni 2009 17:47

Hej alla glada!

Sitter just nu och väntar på att fotbollen ska börja. Jag hade inget annat för mig så jag tänkte att jag lika gärna kunde blogga lite:-)


Alla har väl redan hört det, men The King of Pop är död! Nästan lite ofattbart. Man trodde ju att såna som Michael Jackson skulle leva för alltid. Tycker så synd om hans barn, den yngste var ju lika gammal som min lillebror, 6 år. Det spelas Jackson-låtar hela tiden på radion idag. Min lillebror såg musikvideon till "Thriller" för första gången idag på MTV, och nu går han omkring och sjunger på den. Han sa såhär: "Varför kunde inte han (Michael Jackson) blivit 100 år?" Det som är roligt är att han inte visste vem Michael Jackson var tills han såg på "Thriller".

 


Har vart i Litho-badet idag igen. Superskönt! Jag badade med Lillbrorsan. Han är en riktig baddare. Han simmar omkring med sina Spiderman-armpuffar. Litho-badet är verkligen härligt!!:-)


Oj, nu har fotbollen redan börjat!! Bäst att jag skyndar mig ner!


Vi ses kompisar!:-)      P.S Kommentera gärna bloggen. Det är alltid kul!!!

Av Sofia - 26 juni 2009 07:45

Gick nyss upp och bestämde mig för att blogga lite efter frukosten.

 Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Det är så när man har sommarlov, man får ta dagen som den kommer:-) Ganska skönt faktiskt. 


Jag kan ju alltid ta och läsa lite idag. Just nu håller jag på med "Sommarboken". Det går ut på att man ska läsa 8 böcker under sommaren, och sedan skriva lite kort om den man tyckte var bäst. Har läst 4 böcker och har nästan tyckt att alla var lika bra, så det blir svårt att välja en favorit. När man har läst sina 8 böcker får man en belöning i form av en bok. Boken som jag läser nu heter Arvtagaren, och är skriven av Mårten Sandén. Väldigt bra!!


Kom på att det är fotboll på Tv idag också!! Det ar nästan bara fotboll nu för tiden... Idag spelar Sverige U21 semifinal mot England. Heeeeja Sverige!!!säger jag bara.


See you later:-)



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sofia heter jag och är en tjej på 18 vintrar bosatt i Motala. Fyller mina dagar med skola, vänner, familj, träning och lite annat smått och gott. Välkommen!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards