SofiaLovisa

Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Sofia - 24 juni 2009 19:05

Hejsan hoppsan:-)

Kom nyss hem efter att ha tillbringat en hel eftermiddag i Varamon. Det blev några bilder så här kommer dom:

Hemma hos oss hade smultronen börjat få lite färg, men hemma hos farmor & farfar hade de redam mognat.

Gräslöken blommade fint.

 

Jag redo för ett dopp i Vättern:-)


Det var 42 grader i solen. Pust!! Så det behövdes verkligen skyddande solkräm.



Lillebrorsan hade fått tag på ett par simfötter som han gick omkring i.


Vattnet var varmt & skönt. 20 grader faktiskt:-)


Jag efter ett dopp i Vättern. Det var superskönt och uppfriskande i värmen.

 

Farmor dukade fram massor av goda saker när det var dax för fika:-)

 


Farfar & farmor hade fått stolar av en granne. Dom var sååå sköööna!!!! Gissa om dom användes flitigt...

Man kunde fälla ner dom också!


Ska se på "Det stora byggsladet" snart. Tycker att det är ganska interessant att se när rummen börjar ta form. Kommer ihåg att det var lite tjafs i ett av lagen förra gången, men dom löste det och vann:-) Hoppas att det går bra för dom idag också:-)

  Det är ju fotboll idag igen! Spanien-USA. Vet inte riktigt vilka jag håller på, men det är kul att titta på i allafall.


See you tomorrow!!

Av Sofia - 24 juni 2009 11:50

sofia
Av Sofia - 24 juni 2009 09:40

Så skönt att det äntligen har blivit sommar på riktigt. Man vaknar till fåglarnas sång och så tittar man ut genom fönstret och inte ett moln finns på himlen! Man trodde ju att hela sommarn skulle bli regnig och kall, precis som hela första veckan på sommarlovet, men inte. Tur var väl det!


Idag ska jag ut till Varamon efter lunchen. Farmor & farfar bor där så vi ska vara hos dom, för dom är barnvakter åt oss, eller mest åt min lillebror, som inte kan vara hemma själv än... Jag ska ta med mig kameran, inte min egen, för laddaren saknas ju fortfarande...Tänkte ta med mig datorn också, så att jag kan lägga ut bilderna under tiden som jag är där:-)


Och så var det ju det här med fotbollen också. Jag kan berätta att Sverige VANN!! 3-0. Dom spelade sjukt bra igår, och dom var värda segern!


Kan tipsa er om några bra böcker som är mysiga att läsa på sommaren:

1. Twilight- serien

2.Saknad: Jennie 3 år

3.Vad hände med Jennie?

4.Camilla Läckberg böckerna


Själv tycker jag att twilight är bäst, jag har läst alla fyra böckerna, och har tyckt att alla är jättebra! Så dom böckerna kan jag verkligen rekommendera.


Det var allt för stunden. Have a nice day!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sofia heter jag och är en tjej på 18 vintrar bosatt i Motala. Fyller mina dagar med skola, vänner, familj, träning och lite annat smått och gott. Välkommen!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards