SofiaLovisa

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Sofia - 1 januari 2012 21:07


Januari: Började året med att ligga nerbäddad i soffan med hög feber som höll i sig i tre veckor. Var kattvakt när Amanda var i Thailand och fotade vattendroppar. Jag fyllde 16 år och blev ägare till en ny mobil. 


Februari: Det var massor av snö ute. Fotade på isen i varamon i bara linne och tröja vilket resulterade i en stelfrusen kropp. Tog fina vinterbilder med min syster och drack varm choklad. Tog även bort min tandställning, befrielse på hög nivå, jag kunde äntligen äta utan att tänka, haha. Åkte även skidor med mina vänner, vilket var en upplevelse utöver det vanliga...






Mars: Gjorde lappar när jag var sjuk som jag fotatde. Umgicks med mina vänner och fotograferade många ankor. Kunde börja använda vårjackan och var så glad att jag och min syster gick ut och tog hoppbilder. Hade våffelpartaj med släkten också.


April: Var överlycklig när jag fotograferade de första blommorna.  Firade påsk med min fina familj. Åkte ut till Råssnäs och hade en lite photo session med vännerna - grymt kul- . Spelade även lite tennis i bara linne, vi tyckte att det var så varmt även fast det bara var 15 grader. Hade lite vårkalas hos Amanda med god mat och glass i bara klänningar.


Maj: Var på Emmas konfirmation och kusin Klaras konfirmation. Åt god mat med vännerna på resturang och fotade i hamnen. Moa fyllde 14 år och även hon fick en ny mobil, hon blev lite chockad. Hade en fin sista månad med 9B. Vann skoljoggen, hade spexfoto och planerade klassresan för fullt.


     

Juni: Åkte till London med 9B. Grym klassresa med fina människor. Cyklade tjejvättern för första gången i mitt liv. Det var grymt kul och jobbigt. Åt glass i hamnen med klassen och hade en fin skolavslutning med många tårar.

Juli: Hade grillkvällar i varamon och var på räkfrossa med vänner och spelade golf. Fotade en hel del solnedgångar. Åkte och fiskade med familjen. Mamma fick en gädda. Jag och familjen åkte till Cannes, franska rivieran. Bästa resan i hela mitt liv. Varmt och skönt och ljummet i havet. Blev brun som sjutton och längtade tillbaka så fort jag kom hem igen.



Augusti: Började på gymnasiet. Fick fina klasskamrater. Mamma och Elis fyllde år och det firades såklart med presenter och jordgubbstårta!

September: Började umgås med Ajla och fick den finaste vännen man någonsin kan få. Så glad att det inte är sant för det. Vi gick till Bondebacka och tog fina och roliga bilder.

Oktober: Hösten kom på riktigt och återigen fotade jag i Bondebacka. Den här gången med min syster. Hade även kräftskiva med kompisar. Klippte av mig håret också.


November: Tog med mig Ewe till varamon och tog fina höstbilder Följde med Ajla och hennes familj till Linköping och tittade på Idol Live. Det var verkligen häftigt och väldigt roligt! Åkte på spa med fotbollslaget. Tror inte att jag har gråtit och skrattat så mycket under en och samma kväll. Hade innebandyturnering i skolan och fick en blåtira på köpet. Sökte även till Motala Lucia. Gick på audition och kom med. 


December: Lucian tog över mitt liv. Repetitioner och framträdanden. 45 stycken för att vara exakt. Var ganska utsliten. Men det var bara att köra på. Äckligt mycket att göra i skolan också , men det löste sig. Jullovet var verkligen välkommet och jag hade en fin jul med min fina släkt.        


Presentation

Sofia heter jag och är en tjej på 18 vintrar bosatt i Motala. Fyller mina dagar med skola, vänner, familj, träning och lite annat smått och gott. Välkommen!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards